05 March 2011

Terikat dengan pantang orang dulu

Assalamualaikum....

Today terasa nak story tentang pantang larang..dalam dunia kita yang sedang membangun ni,masih ada manusia yang terikut dengan pantang larang orang dulu kala..memang tak salah kita mengikut patang larang mereka tapi janganlah sampai terpesong dari agama oke..bagus semua ni..hehehe



Jangan potong kuku waktu malam!nanti kuku jadi keras. ..     Huh? betul ke??bukan ke kuku memang sudah semula jadi dah keras..yang aku dengar cite,dia orang cakap macam tu sebab tak nak rumah berkecah waktu malam..yelah tak kan dia orang nak 24hours nak kemas rumah kan..
Jangan menyanyi dekat dapur !nanti dapat suami orang tua.    True sangat ke statement ni??come on,just think,jodoh kat tangan ALLAH.kita manusia ni hanya mempu berusaha dan bertawakal agar kita dijodohkan dengan jodoh yang baik...
Jangan ambil gambar bertiga ! nanti salah seorang dalam gambar akan mati or putus sahabat.    Statement ni aku start dengar masa sekolah rendah..oh gosh!aku mula percaya..balik balik rumah terus tanya my daddy "ayah ayah,betul ke kalau ambil gambar bertiga nanti salah seorang akan mati?"...dengan penuh tenang dan ciri kebapaan(memandai jek kebapaan,haha),ayah aku menjawap "tak ade lah !jangan percaya laaa"..oke,start tu aku langsung tak percaya lagi...aku just percaya ajal maut di tangan ALLAH..bila bila masa ALLAH boleh ambil nyawa kita...

Masa makan jangan banyak pindah tempat! nanti banyak laki..    Kelakar kan..hahaha....habis kalau laki yang makan banyak pindah tempat so nanti laki pun akan kawin banyak la ea...hahaha...kelakar la..seronok la laki kalau macam tu..haha..actually,tak nak tempat banyak berkecah jek tu...saja nak menakut-nakutkan supaya tak banyak tempat yang mak u'olls kena bersihkan..ade paham..hahaha..

ok...cukup banyak ni jek la aku berceloteh ea..tak larat laa mata ni nak bertahan and otak pun dah letih nak fikir banyak-banyak...~END~





0 0 dari awak-awak yang ikhlas:

Post a Comment

 
Cerita Cik Eyka Blogger Template by Ipietoon Blogger Template