12 June 2011

Holiday

Assalammualaikum...

hai awak,awak, dan awak..dah bape hari tak update blog..bukan apa,kan tengah minggu cuti sekolah so apa lagi,seminggu before habis cuti memang tak melekat kat rumah lorx..lappy memang tak bawak berjalan sekali la..my mum tak kasi,katanya menyusahkan..haha...dari hari jumaat(3/6/11) da hilang dari rumah...sebab balik segamat..tak sempat panas punggung kat segamat dah kena balik jay bee,,sebab kena jaga atok belah ayah..tak ada orang jaga dia,..aku stay jay bee sampai hari selasa...selasa tengahari dah sampai muar...gitu gini dalam pukul 3.30 kot dah sampai rumah...tak sempak panas punggung kat rumah pulak,mak dah suruh kemas kemas baju sebab nak berjalan lagi...tapi mak langsung tak cakap nak pergi mana..dia just cakap bawak jek baju bape helai..kiteorang pun packing la baju tok 3 hari 2 malam punya baju...

dah siap kemas,kete dah siap servis,dalam kol 8.30 kiteorang da kuar rumah balik..dalam kete banyak kali gak aku tanya mak nak pergi mana,mak just cakap tak tau la,tak tau la..pastu da jaoh jalan gak tapi belum lepas seremban la..aku da pesan kat ayah,"kalau penat nak suruh saya drive cakap jek la"..aku cakap cm tu sebab kesian kat ayah penat gile kot,sorang sorang drive dari jay bee ke muar,pastu kuar berjalan lagi..mesti la penat kan..tu yang aku offer diri sendiri..sampai senawang ayah suruh aku drive...seronok cam dapat kete baru..haha...my mum tukang jaga meter kete..van rusa meter dia kan limit sampai 140 jek,aku bawak 90,100,110...lebih 110 mak bersuara "slow sikit,slow sikit"..tapi kalau tengah zone pecut,mak pulak cakap " tekan minyak lagi..."(*yela,zone memecut kott..),aku ape lagi,tekan la der,lebih 110 la gak tapi da nak sampai 120 mak suruh masuk line tengah...line tengah zone bawak comel comel...line kiri sekali zone slow melow..http://www.cute-smiley.com

ayah dah pesan awal awal,ikut lorong pergi utara..ayah just cakap pergi utara..so,berdesup aku masuk lorong pi utara..wahaha..ehem ehem..aku bawak sampai kat perhentian ape entah nama dia tapi lagi bape meter jek da nak sampai sempadan perak,,masa benti isi minyak ayah cakap ayah nak bawak sebab kalau aku bawak takut terlajak lagi atas..haha..rupa nya memang aku dah terlajak jaoh,,masa kol 6 lebih ayah call kawan dia tanya bukit fraser masuk belah mana,,ayah end call,ayah cakp kite memang dah terlepas jaoh..nak buat cm ne,tada rezeki na pi fraser awal2,,,so lepas solat subuh,mak dengan ayah cadang pergi batu ferringhi,penang jek la..sebab kitaorang dah nak sampai pulau pinang pun..tu yang pi sana..otw pergi penang,aku membuta sampai penang..ayah benti kat kedai tayar nak betol kan tayar(*mmg la nak betol kan tayar,tak an nak maen masak2 pulek...haha) baru la aku tersedar,,dah siap semua otw pergi tempat nak naek feri aku membuta lagi...penat pulak rasa drive..haha..da naek feri baru lah aku aktiv balik...wahaha...http://www.cute-smiley.com

sangat best holiday kali ni,,sebab holiday pakai terjah..kira nasib la kalau tak ada hotel..masa kat penang lame gak kiteorg cari hotel..nasib baek ayah jadi mamber's TM so nasib baek dapat stay kat TM resort...thank TM (*sapa tak jadi ahli lagi pergi la daftr..hehe)..kiteorang dapat 2 bed apartment room..oke la..best,besar..puas sangat :D


gambar ni time kat feri penang
http://www.cute-smiley.com



stay one nite kat situ,pastu esok nye check out,jalan jalan,makan makan kat penang sat pastu terjah ke bukit fraser...kiteorang sampai kat bukit fraser malam kol 8.30..sepanjang perjalanan sumpah sunyi,gelap,masing masing jaga mulut,tak terlepas cakap benda benda tak elok,takut apa apa jadi..otw naek bukit tu,hanya van ayah jek yang naik,banyak kete nak turun..kabus boleh tahan tebal sikit la,tapi ayah still boleh nampak jalan..alhamdulilah kiteorang sampai dgn selamat...tido kat jelai highland resort..sunyi jugak tempat dea..rasa cam family aku jek tdo situ..hari orang keje an,mna nak ada orang sangat punnn..stay one nite gak,pastu turun pi KL,pastu pegi putrajaya pastu balik umah..sampai umh kol 9 lebih..tengok la sapa yang bawak kete tu..wahahaha....of coz meee..http://www.cute-smiley.com

gambar ni baru sampai..nmpk ta kabus dea tu...tebal rite..huhu

gamba semua yg bwh ni lps check in hotel,kiteorg turun balik sbb nak mkn,patu lepak2 kat depan puncak inn..



mak paling best la,sebab nak join gak maen lompat2...hahaha...mak memang best la..sayang mak..muahmuahmuah...

tampat ni kat depan bangunan puncak inn..sejuk sangat malam tu,semua pkai sweater..

aku pun nak jugak ok maen lompat lompat ni..huhu

pagi tu kiteorang breakfast dekat2 situ jugak la..dekat dengan masjid tempat dea..makan kat tempat sejuk,kuah roti canai pun sejuk..heyh..telan jek la...rezeki...alhamdulilah..hehe

my mum sakit sakit pinggang..so tunggu dea amek ubat kat klinik ni jap...

ni time kat putrajaya lorx..tak nmpk ke masjid kat belakang tu..hahaha..time ni pi solat,pastu pi makan kat kat situ gak...pastu gerak balik muar....


oke,,setakat ni la celoteh moteh aku..banyak gambar amek tapi tak kan nak masuk kan semua..so mne mane yang terpilih jek la ea... 

~ E N D ~








0 0 dari awak-awak yang ikhlas:

Post a Comment

 
Cerita Cik Eyka Blogger Template by Ipietoon Blogger Template